Aizņēmējiem, kas vēlas saņemt hipotekāro aizdevumu, kurš nodrošināts ar ALTUM mājokļu garantiju, ir jāvēršas kādā no bankām, ar kurām ALTUM ir noslēgts sadarbības līgums.
-
Aizņēmējs iesniedz pieteikumu hipotekārā aizdevuma saņemšanai vienā no bankām, ar kurām ALTUM ir noslēgts sadarbības līgums.
-
Banka pārliecinās, ka aizņēmējs atbilst garantijas saņemšanas nosacījumiem. Banka izvērtē pieteikumu un lemj par ALTUM mājokļu garantijas piesaisti. Banka sagatavo un iesniedz ALTUM garantijas pieteikumu. Ja mājokļa garantija saņemta iepriekš, banka pārliecinās, ka iepriekšējā garantija nav spēkā.
-
ALTUM līdz 5 darbadienu laikā izvērtē garantijas pieteikumu, tam pievienotos dokumentus un pieņem lēmumu par garantijas izsniegšanu vai atteikumu sniegt garantiju. Paziņojumu par pieņemto lēmumu ALTUM nosūta bankai.
-
Ja ir pieņemts lēmums par garantijas izsniegšanu, ALTUM izraksta rēķinu bankai par mājokļa garantijas izsniegšanu. Banka nodrošina ALTUM izrakstītā rēķina apmaksu.
-
Pēc ALTUM izrakstītā rēķina apmaksas un kredīta līguma saņemšanas no bankas, ALTUM bankai
izsniedz garantiju par aizņēmējam piešķirto mājokļa aizdevumu un aizņēmējam
tiek izmaksāts bankas aizdevums mājokļa iegādei vai būvniecība.
Vairāk informācijas par garantijas saņemšanas nosacījumiem var atrast ALTUM mājaslapā: https://www.altum.lv/pakalpojumi/iedzivotajiem/majoklu-atbalsts-jaunajiem-specialistiem?tab=1