Jaunumi

Februārī mazumtirdzniecības apgrozījums bija par 3,7% lielāks nekā 2017.gada februārī (neizlīdzināti dati, salīdzināmajās cenās). To lielā mērā ietekmēja pārtikas un degvielas mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugums.

 

 

Februārī nepārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugums saruka un tikai par 0,8% pārsniedza 2017.gada februāra rādītāju. Nepārtikas preču kategorijā visstraujāk pieauga metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecība, mājsaimniecības piederumu mazumtirdzniecība un informācijas un komunikācijas tehnoloģiju mazumtirdzniecība.

 

Attiecībā uz tirdzniecības vietām, joprojām turpināja pieaugt mazumtirdzniecība lietotu preču veikalos, savukārt sarukums vērojams tirdzniecībā stendos un tirgos, ārpus veikaliem, stendiem un tirgiem un mazumtirdzniecībā pa pastu un Internetā. Preču kategorijā lielākais sarukums bija vērojams sporta preču un spēļu mazumtirdzniecībā. Kopumā nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjomi veido vairāk kā pusi no kopējā mazumtirdzniecības apjoma.

 

Pārtikas preču mazumtirdzniecība pēdējā gada laikā attīstās pozitīvi – kopš 2017.gada aprīļa pārtikas mazumtirdzniecības apjomi pieaug, šā gada februārī sasniedzot 4,6% pieaugumu, salīdzinot ar iepriekšējā gada februāri. Kāpumu ietekmēja joprojām pieaugošā pārtikas, dzērienu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos.

 

Degvielas mazumtirdzniecības apjomu izmaiņas ir joprojām svārstīgas. Pēdējos četros mēnešos degvielas mazumtirdzniecība pieaug un februārī  tā bija par 9,3% lielāka nekā 2017.gada februārī.

Kopumā šī gada pirmajos divos mēnešos mazumtirdzniecības apgrozījums bija par 5,1% lielāks nekā 2017.gada attiecīgajā periodā. Nepārtikas un pārtikas preču tirdzniecība nodrošināja lielāko devumu kopējā tirdzniecībā.

 

Turpinot augt darba samaksai, pieaug arī iedzīvotāju pirktspēja, kas sekmēs mazumtirdzniecības apgrozījuma turpmāko kāpumu.

 

 

 

 

Ekonomikas ministrijas vērtējumu sagatavoja

Vita Skuja

EM Analītiskā dienesta vecākā eksperte